søndag 19. september 2010

Vandrehjem

Da jeg begynte forrige innlegg var det egentlig for å skrive om mitt første møte med Norske Vandrehjem
Det var et strategisk valg å bestille rom der, fordi det ligger så nært det reisemål jeg hadde, "Mossemessa".
Jeg har alltid tenkt på vandrehjem som en rimelig overnatting i "sovesaler" for reiselysten ungdom og back-packere. Men der har jeg tatt alldeles feil. Visst var det rimelig, men vandrehjemmet i Moss var denne helgen fylt av ganske voksne personer og voksen ungdom som i likhet med meg hadde valgt det pga beliggenhet. Her kan du enten lage din egen mat, eller få den servert mot et tillegg i prisen.
Jeg var heldig og fikk et 4-sengsrom helt aleine, men måtte dele bad og toalett med alle andre på etasjen, både damer og menn. Og siden naturen er slik at ikke alle må bruke disse fasiliteter samtidig, ble det ingen kødannelse.
Ellers var det et stille og rolig området, der de eneste lydene du hørte var fra naborommene, siden det sannsynligvis manglet noe isolasjon i veggene. Bak en låst dør, godt under dyna, sovnet jeg til stemmen fra min svenske "nabo" som snakket i telefon.



Her bodde jeg.










Moss Vandrehjem ligger vakkert til ved "Vansjø" og "Nesparken". Kan bare tenke meg hvordan det yrer av liv her på fine sommerdager.

Men "ellediller og krokofanter" som den som var utstilt i Mossehallen i helga, tror jeg ikke vi finner der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar