fredag 30. juli 2010

I en vakker kveldssol fikk jeg knipset "Costa Luminosa" på veg fra Ålesund idet hun "slipper" losen. Har dere noen gang lurt på hvorfor alle cruisebåtene jeg tar bilde av bare har baugen mot styrbord/høgre? 
Nå skal dere få vite hvorfor. De aller fleste båtene kommer så tidlig om morgenen til havn at ikke alle har fått opp øynene enda.
Derfor er det en mer passende tid når de forlater havn en gang utpå ettermiddagen


Men her er beviset på at jeg også kan klare å fange de med kamera også om morgenen. Denne skuta som heter "Westerdam" gikk inn til Ålesund kl.07.15, akkurat da jeg skulle ut av huset for å dra på jobb. Men klarte ikke la være å finne fotoapparatet likevel.




Naboens kuer er ofte vitne til at jeg står ute på terassen eller i loftsvinduet med kamera. Mon tro hva de ville sagt om de kunne snakke....








På tur mot heimbygda.
Sist jeg stod og venta på fergen over til Hareid foreviget jeg dette lille skjæret like ved moloen på Sulesund.








Barndomsbygden!!
Her er barndomsbygda mi sett fra andre siden av fjorden. Den er ikke stor, men den er ganske sjarmerende på nært hold.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar