torsdag 1. juli 2010

Bakedag!

Idag er taket ferdig på begge sider, men dere får ikke se bilde før alt stillas er borte. Arbeidet begynte kl.06 idag, men mannen kom ikke inn før langt på kveld likevel. Og hva tror dere jeg har bedrevet når jeg ikke har tatt bilder?? Jo... hele formiddagen "ræste" jeg rundt for å få fatt i de siste "delene" til taket. Endegavler var det ikke mange som hadde, men jeg klarte til slutt å finne mange nok.
Ettermiddagen ble brukt til en av mine favoritter, nemlig kransekakebaking.


Først tar en noen mandler, og maler de...

Så blander en de malte mandlene med melis og eggehvite.

Arbeid ingrediensene godt sammen til en smidig og blank deig





Og etter en tur gjennom stekeovnen har du en deilig kaffekake.
















Jeg lager sjelden bare én kransekake når jeg baker. Idag ble det 6 stk. Den ene skal foræres til en grand-niese som skal døpes på søndag. Den andre skal spises i bryllupet til en nevø neste lørdag, og den tredje skal i bryllup på Åheim om to uker. De tre siste får ligge i fryseren en stund til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar